Jak dochutit pracovní inzerát

Jak dochutit pracovní inzerát

Většina inzerátů obsahuje jen klasické "Požadujeme / Nabízíme". Je to promarněná příležitost. Inzerát by neměl být nudný plakát na nástěnce, ale musí to být atraktivní a informačně nabitá "landing page", kterou kandidáty opravdu baví číst.

12-08-2025
 
 
Většina inzerátů obsahuje jen klasické "Požadujeme / Nabízíme". Je to promarněná příležitost. Inzerát by neměl být nudný plakát na nástěnce, ale musí to být atraktivní a informačně nabitá "landing page", kterou kandidáty opravdu baví číst. Podívejte se, jaké informace a prvky můžete do inzerátu přidat, a udělat ho zajímavější.
 
 

1) Video s hiring manažerem

 
Krátké video s budoucím šéfem kandidáti vždycky ocení. Máme na něj perfektní zpětnou vazbu, a proto ho dáváme prakticky do všech inzerátů. Záleží, jaké máte technické řešení kariérních stránek, ale zpravidla nejjednodušší je nahrát videa na YouTube a pak je vložit do stránky. K tvorbě vám stačí iPhone, mikrofon a appka pro základní editaci videa, například Canva.
 
notion image
 
 

2) Fotky

 
Fotka řekne za tisíc slov a pokud vám to vaše kariérní stránka umožňuje, určitě přidejte do inzerátu pár fotek pro zachycení atmosféry ve firmě. A zatímco video viz bod 1 může vypadat trochu amatérsky, fotky to chce hezké a profi.
 
notion image
Zdroj: Aplayerz (Dateio)
 
 

3) Hodnocení a testimonialy zaměstnanců

 
Hlas zaměstnanců vždy dodá na důvěryhodnosti. Můžete přidat linky na hodnotící weby jak jsou Atmoskop, Glassdoor nebo Comparably, a nebo přidat testimonialy rovnou do textu inzerátu.
 
notion image
Zdroj: Aplayerz (P3 Logistic Parks)
 
 

Přihlašte se k odběru newsletteru, ať vám nic neunikne

 
Připravuji pro vás pravidelné tipy, rady, novinky a články ze světa digitálního HR
* indicates required
notion image
 

4) Tým a kolegové

 
Součástí inzerátu mohou být informace o týmu, a nebo odkazy na LinkedIn profily budoucích spolupracovníků či manažera. Kandidáty zajímá, s kým budou pracovat.
 
notion image
Zdroj: P3 Logistic Parks a Footshop
 
 

5) Technologie a projekty

 
Nezapomínejte zmínit technologie a projekty, na kterých bude kandidát pracovat. Můžete si pomoct linkem na Github nebo na StackShare.
 
notion image
Zdroj: Aplayerz (Siesta Codes)
 
 

6) Linky na obsah

 
Určitě máte spoustu obsahu, který bude kandidáty zajímat: články o vaší firmě v médiích, podcast s vašim CEO, blogové příspěvky o projektech, firemní kultuře apod. Neváhejte je využít a přidat prokliky do inzerátu.
notion image
Zdroj: Aplayerz (Tropic Square)
 
 

7) Průběh výběrka

 
Jak bude dlouhé výběrko? Kolik má kol? Kdo se bude účastnit? Kandidáti mají spoustu otázek, tak proč některé z nich nezodopovědět hned v inzerátu. Navíc pokud víte, že jste v rychlosti výběrka lepší než konkurence, tak se pochlubte.
notion image
Zdroj: Aplayerz / STRV / Siesta Codes
 
 

8) Rozvoj a kariérní posun

 
Kandidáty bude zajímat, co se na pozici naučí, jak se mohou ve vaší firmě vzdělávat a kam můžou kariérně růst. Ve většině inzerátů takové informace chybí, ale přitom je to tak důležité.
 
notion image
 
 

9) Výzvy a úkoly

 
Zejména seniorním kandidátům nemusíte to detailu popisovat náplň práce. To si umí dobře představit. Zaměřte se spíš na zajímavé projekty a výzvy, které danou pozici činí unikátní.
 
notion image
Zdroj: Aplayerz (STRV)
 
 

10) Odkazy na sociální sítě

 
Ukažte kandidátům, jak vypadá život u vás ve firmě a kde se dozvědí novinky. Možná že kandidát dnes CV ještě nepošle, ale začne sledovat váš Instagram. A to se také počítá! Recruitment je o postupném budování vztahu.
 
notion image
Zdroj: productboard
 
Mohou to ale být i techničtější věci, jako v případě Mews:
 
notion image
 
 

11) Ocenění

"Jsme úspěšní, rostoucí, inovativní...." To o sobě říkají všichni. Ukažte raději ocenění, která dodají důkaz a váhu.
 
notion image
Zdroj: Aplayerz (Dateio)
 
 

Závěrem

 
Nevnímejte inzerát jako formalitu nebo nutné zlo. Dobře udělaný inzerát přivede násobně víc kandidátů a může rozhodnout o úspěšném obsazení pozice. Když děláme v Aplayerz zakázkový nábor, strávíme na tvorbě inzerátu většinou několik hodin. Kolikrát to obnáší natočit videa, sehnat si spoustu materiálů o firmě, udělat rozhovory, ale ve finále se to vždycky vyplatí. Feedback kandidátů je opravdu skvělý.
 
Podívejte se, jak může takový inzerát vypadat. Link zde.