Krátké video s budoucím šéfem kandidáti vždycky ocení. Máme na něj perfektní zpětnou vazbu, a proto ho dáváme prakticky do všech inzerátů. Záleží, jaké máte technické řešení kariérních stránek, ale zpravidla nejjednodušší je nahrát videa na YouTube a pak je vložit do stránky. K tvorbě vám stačí iPhone, mikrofon a appka pro základní editaci videa, například Canva.
Fotka řekne za tisíc slov a pokud vám to vaše kariérní stránka umožňuje, určitě přidejte do inzerátu pár fotek pro zachycení atmosféry ve firmě. A zatímco video viz bod 1 může vypadat trochu amatérsky, fotky to chce hezké a profi.
Hlas zaměstnanců vždy dodá na důvěryhodnosti. Můžete přidat linky na hodnotící weby jak jsou Atmoskop, Glassdoor nebo Comparably, a nebo přidat testimonialy rovnou do textu inzerátu.
Zdroj: Aplayerz (P3 Logistic Parks)
Součástí inzerátu mohou být informace o týmu, a nebo odkazy na LinkedIn profily budoucích spolupracovníků či manažera. Kandidáty zajímá, s kým budou pracovat.
Zdroj: P3 Logistic Parks a Footshop
Nezapomínejte zmínit technologie a projekty, na kterých bude kandidát pracovat. Můžete si pomoct linkem na Github nebo na StackShare.
Zdroj: Aplayerz (Siesta Codes)
Určitě máte spoustu obsahu, který bude kandidáty zajímat: články o vaší firmě v médiích, podcast s vašim CEO, blogové příspěvky o projektech, firemní kultuře apod. Neváhejte je využít a přidat prokliky do inzerátu.
Zdroj: Aplayerz (Tropic Square)
Jak bude dlouhé výběrko? Kolik má kol? Kdo se bude účastnit? Kandidáti mají spoustu otázek, tak proč některé z nich nezodopovědět hned v inzerátu. Navíc pokud víte, že jste v rychlosti výběrka lepší než konkurence, tak se pochlubte.
Zdroj: Aplayerz / STRV / Siesta Codes
Kandidáty bude zajímat, co se na pozici naučí, jak se mohou ve vaší firmě vzdělávat a kam můžou kariérně růst. Ve většině inzerátů takové informace chybí, ale přitom je to tak důležité.
Zejména seniorním kandidátům nemusíte to detailu popisovat náplň práce. To si umí dobře představit. Zaměřte se spíš na zajímavé projekty a výzvy, které danou pozici činí unikátní.
Ukažte kandidátům, jak vypadá život u vás ve firmě a kde se dozvědí novinky. Možná že kandidát dnes CV ještě nepošle, ale začne sledovat váš Instagram. A to se také počítá! Recruitment je o postupném budování vztahu.
Mohou to ale být i techničtější věci, jako v případě Mews:
"Jsme úspěšní, rostoucí, inovativní...." To o sobě říkají všichni. Ukažte raději ocenění, která dodají důkaz a váhu.
Nevnímejte inzerát jako formalitu nebo nutné zlo. Dobře udělaný inzerát přivede násobně víc kandidátů a může rozhodnout o úspěšném obsazení pozice. Když děláme v Aplayerz zakázkový nábor, strávíme na tvorbě inzerátu většinou několik hodin. Kolikrát to obnáší natočit videa, sehnat si spoustu materiálů o firmě, udělat rozhovory, ale ve finále se to vždycky vyplatí. Feedback kandidátů je opravdu skvělý.
Podívejte se, jak může takový inzerát vypadat. Link zde.